Zdravá výživa - OnLife - to, čo by vám mal o výžive povedať váš lekár

Prečo je dobré jesť lososa

Losos je mastná morská ryba, čiže je to ryba s vyšším obsahom tuku. Radí sa medzi tie živočíšne potraviny, ktoré by sme mali konzumovať pravidelne, predovšetkým pre vysoký obsah esenciálnych mastných kyselín [MK], a to najmä omega-3-MK, zvaných v odbornej skratke EPA a DHA. Omega-3-MK potláčajú zápalové procesy v organizme a pokladajú sa za ochranné faktory výživy proti chorobám srdca a ciev (je to predovšetkým srdcový infarkt a mozgová porážka) a proti rakovine.

Čítať ďalej: Prečo je dobré jesť lososa

Avokádo a jeho priaznivý vplyv na zdravie

Avokádo je exotický plod stromu Persea americana, ktorý pochádza zo Strednej Ameriky. Toto čoraz populárnejšie ovocie nachádzame na pultoch obchodov v podobe rôznych druhov so zelenou, čiernou až fialovou šupkou. Jeho dužina je žltej farby s veľkou kôstkou vo vnútri. Pokiaľ ste niekedy avokádo ochutnali, môžete sami zhodnotiť jeho špecifickú chuť. Mnohí však udávajú, že má orieškovú príchuť.

Čítať ďalej: Avokádo a jeho priaznivý vplyv na zdravie

Rajčiny a zdravie

Rajčiny, tento obľúbený druh zeleniny, sú príbuzné napríklad s paprikou. Aj keď z prísne botanického hľadiska sú rajčiny skôr ovocím a patria do rodiny tzv. „solanaceae“, v bežnom živote vnímame rajčiny kvôli nižšiemu obsahu cukru skôr ako zeleninu a tak ju aj konzumujeme. Existuje veľké množstvo druhov rajčín a zďaleka nie všetky musia mať tvar červených a okrúhlych paradajok, aké poznáme u nás.

Čítať ďalej: Rajčiny a zdravie

Vplyv stravy na dĺžku života

Aj keď je starnutie nevyhnutný a nezvratný proces, rýchlosť postupujúcich zmien starnutia ako aj kvalita života najmä v neskorších fázach života silne závisia od celkového zdravotného stavu a od telesnej i mentálnej kondície jedinca. Platí zásada, že dlhého veku sa väčšinou dožívajú ľudia s dlhodobo dobrým zdravotným stavom a s nízkym výskytom rizikových faktorov závažných civilizačných chorôb.

Čítať ďalej: Vplyv stravy na dĺžku života

Ovocie a zelenina 5 x denne

Svetová zdravotnícka organizácia WHO propaguje v súvislosti s konzumáciou ovocia a zeleniny heslo: 5-krát denne. Mali by sme teda denne zjesť v piatich porciách 600 – 1000 g ovocia a zeleniny. Opakujem, že ani kilogram denne nie je prehnane veľké množstvo. Dve tretiny z tohto množstva by mala tvoriť zelenina a tretinu ovocie.

Čítať ďalej: Ovocie a zelenina 5 x denne

 

Knihy pre vaše zdravie a pohodu

Ak vás niektorá z našich kníh zaujala, volajte na č. 0908 069 388 / píšte na info@onlife.sk, pošleme vám ju na dobierku. Poštovné neplatíte.

Objednajte si novinky

Objednajte si novinky, zdieľajte a bezplatne získate upozornenie na nové články a e-booky.

Nájdete nás

Račianska 69/B, 831 02 Bratislava

bytový dom Manhattan, 4. poschodie

poradňa: 0903 437 888

poradňa: poradna@onlife.sk

texty a objednávky kníh: 0908 069 388

texty a objednávky kníh: info@onlife.sk