5 dôvodov prečo by ste mali začať merať konverzie

Počuli ste už o konverziách? V online marketingu sa stávajú veľmi významnou zbraňou. Aké sú ich najdôležitejšie benefity?

5 dôvodov prečo by ste mali začať merať konverzie
(zdroj: unsplash.com)

Ponúkla vám SEO agentúra využívanie konverzií? Áno, SEO optimalizácia dnes vládne online marketingovým svetom, no určite tento návrh stojí na zváženie. SEO služby môžu totiž zahŕňať aj prácu s konverznými pomermi a výsledky bývajú prekvapujúco dobré. Aké sú ich najväčšie plusy pre váš business? Najprv si však predstavme, o čo vlastne ide. Konverzie sú určité aktivity, pri ktorých návštevníci vášho webu určitým konaním interagujú s online reklamami. Následne vykonajú aj akcie, ktoré vy môžete pre vašu spoločnosť definovať ako cieľové alebo cenné. Pre váš úspech je dôležité ich zvyšovanie.

Najväčšie výhody konverzií

• Ovplyvnenie obchodného rozhodovania z hľadiska, ktoré vám pomôže rozhodnúť sa, na čo sa zamerať alebo čo zlepšiť.
• Získate jedinečné údaje o účinnosti vašej hlavnej stránky či konkrétnych ponúk smerujúcich k návštevníkovi na webe.
• Získajte lepšiu a prehľadnejšiu predstavu o tom, ako zvýšiť počet návštevníkov a prilákať potencionálnych zákazníkov.
• Presvedčte sa, ako naozaj je vaša služba alebo produkt pre potencionálneho zákazníka zaujímavý.
• V konečnom dôsledku rozšírite portfólio vašich zákazníkov a to vám prinesie aj vyššie zisky.

Ako dosiahnuť viac konverzií

Základom úspechu využívania konverzných pomerov je ich zvyšovanie. Na to vám pomôže aj profesionálna analýza webu, čo vám ponúka aj agentúra Online Toro. Tá vám ukáže, ako na to čo najefektívnejšie. Najčastejšie sa využívajú vhodné videá, obrázky, nadpisy či pre vás špecifický prístup smerom k potencionálnemu návštevníkovi webu či zákazníkovi, ktorým ho oslovíte. Dôležité je mu ukázať to, že vám na ňom naozaj záleží. Na to slúžia napríklad chatbot či chatovacie okno. Skvelým spôsobom je aj testovanie, ktorým eliminujete nevhodné prvky alebo kampane. Odporúča sa aj cieliť kampane konkrétnejším spôsobom a využívať persóny.

Efektívne zvýšenie konverzných pomerom

Ak ste už na svoj web prilákali návštevníkov, presvedčte ich, aby vykonali vami požadované aktivity. Tomu pomôže vybudovanie si dôvery. Nebojte sa využiť tretie strany, citujte ich, ponúknite kvalitné odkazy na články overených zdrojov. Veľmi pomáha aj profesionálne prevedenie dizajnu internetovej stránky. Veľkou zbraňou je optimalizácia landing page, pri ktorej sa zamerajte na štruktúra a dizajn webu. Nezabúdajte na jeho rýchlosť (teda načítanie stránok), pútavý a bezchybný obsah, CTA či relevantnosť obrázkov a nadpisov. Aj tu platí, že je na mieste porovnávanie sa s konkurenciou, nenechajte sa ňou predbehnúť. Odborníci spomúnajú aj e-mail marketing či zrozumiteľné využitie CTA prvkov. Keďže zvyšovanie konverzií je veľmi individuálna záležitosť, určite si nechajte poradiť odborníkmi.

Komerčný článok